Corona lockdown op Bali

Gepubliceerd op 11 januari 2021 om 00:13

Na een hel van een vlucht kwam ik op de allerlaatste dag dat ik een visum kon krijgen aan op Bali. Lang ervan genieten konden we niet, want na een paar dagen gingen we in lockdown. Hoe dat was? Daar zal ik je in deze blog wat meer over vertellen.

Aankomst op Bali

De vlucht naar Bali was zoals gezegd geen pretje. In mijn vorige blog vertelde ik daar meer over. De vreugde toen ik er uiteindelijk was kan je je misschien wel voorstellen. Ik was zo blij dat ik het gehaald had! Een beetje vertraging en ik had geen visum meer kunnen krijgen, het was op het randje.

Toen ik na lang wachten mijn visum ook echt in mijn paspoort had staan, kon ik niet wachten om mijn vriend weer te zien. Hij had al een taxi geregeld, dus we konden direct op weg naar Canggu. Na 40 minuten kwamen we aan bij ons guesthouse en bleek er geen kamer vrij te zijn, ondanks onze reservering… Het blijft Bali!

We hebben een paar keer moeten verhuizen voordat we het winnende appartement hadden gevonden, maar dan hadden we ook wel een killer uitzicht!

Filmpje van ons appartement

De lockdown

We verhuisden naar ons nieuwe onderkomen, precies op tijd voor de lockdown in Canggu. Ons appartement was heel modern, met een prachtige badkamer en het uitzicht over de rijstvelden waar we naar op zoek waren. Er was ook een gedeeld zwembad, een keuken, en een ruimte waar normaalgesproken yogalessen gegeven werden. Naast ons complex lag een sushi restaurant waar we ook regelmatig te vinden waren.

Tijdens de lockdown in Canggu waren de restaurants en winkels dicht, het strand was afgezet, en mocht je na 10 uur ‘s avonds niet meer naar buiten. Wij besloten om gewoon binnen te blijven voor zo lang het zou duren. We vulden onze dagen met werken op onze laptop, zwemmen, en de zonsondergang kijken op het dak van ons appartementencomplex. Niet heel spannend, maar we probeerden te genieten van het weer en het mooie uitzicht.

Toch weer verhuizen

In dit appartement zijn we een maand gebleven, daarna begon het toch weer te kriebelen. Niet dat er iets mis was met dit appartement, maar we hebben heel wat tijd tussen dezelfde muren doorgebracht. We hadden dan ook een hele mooie deal gezien op facebook.

We zijn dan ook verhuisd naar onze eigen mini villa met prive zwembad. Gezien we zo veel tijd thuis doorbrachten hadden we hoge eisen. Die zijn allemaal waargemaakt in deze villa! Het voordeel van corona was dat de prijzen van accommodatie ontzettend laag waren. Veel hotels en airbnb’s werden aangeboden voor de helft van de prijs. Deze mooie villa hadden we dan ook voor 500 euro per maand, inclusief dagelijks een schoonmaakster.

Eindelijk weer naar het strand

Na 6 weken in lockdown mochten we eindelijk weer naar het strand. Restaurantjes gingen geleidelijk weer open, winkels gingen weer open. De lockdown was voorbij. We hadden het strand absoluut gemist, het is raar om in een beach town te zijn zonder de beach.

Verder veranderde er niet zo heel veel eigenlijk. Er waren nog steeds geen evenementen, waardoor het lastiger was dan normaal om mensen te ontmoeten. We bleven nog steeds veel thuis, al gingen we nu iets vaker buiten de deur eten of koffie drinken.

Zo bleven we in totaal 5 maanden op Bali. Na verloop van tijd gingen we ook af en toe een weekendje weg om meer van Bali te zien. Meer over onze uitjes in mijn volgende blog!

Anne Claessen is podcast strategist en fulltime digital nomad sinds 2018. Na 5 maanden backpacken in Azië en een jaar in Australië was het tijd om echt haar droom na te jagen en is ze haar eigen bedrijf gestart: The Podcast Babes. Met The Podcast Babes helpt Anne podcasters om een impactvolle en winstgevende podcast neer te zetten.

Connect met Anne op instagram, luister naar haar podcast over het leven als digital nomad, of leer meer over The Podcast Babes op haar website.